Priser i: 
Extraljuskungen på svenska
Extraljuskungen på engelska

1. Allmänt
Dessa allmänna villkor avser produkter som säljs av Extraljuskungen om annat inte särskilt överenskommit skriftligt mellan kunden och Extraljuskungen. Försäljning mot konsument anpassas till gällande Svensk lagstiftning enligt Distanshandelslagen. Beställningar är bindande och du som kund är skyldig att betala din beställning. Beställning i annan persons namn utan personens medgivande, eller på annat sätt som medför oss ekonomiskt lidande eller annan skada polisanmäles.

2. Sortiment
Sortimentet uppdateras så fort nya varor kommer in eller om en vara tar slut. Nyheter presenteras kontinuerligt under rubriken ”Nyheter”.

3. Lagerstatus
Artikel är lagervara om ej annat meddelas under produktbeskrivningen. Se lagersaldo på varje artikel.

4. Priser
Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms men kan ändras till visning ex.moms i menyn till höger. Gällande pris är det som anges när du gör din beställning.

5. Minsta beställning
Vi har inget minsta belopp för en beställning, alla beställningar är välkomna.

6. Under 18 år
Om du är under 18 år måste du ha målsmans tilstånd för att beställa från oss.

7. Fraktsätt
Fri frakt med DHL på ordervärde över 995:- ink.moms.

DHL Service Point 75-195:- inkl.moms beroende på vikt (fraktfritt över 995:-)
För privatpersoner och företag, paketet hämtas hos lokalt DHL Service Point-ombud.

DHL Företagspaket 105-225:- inkl.moms beroende på vikt (fraktfritt över 995:-)
Leverans till företag med godsmottagning på kontorstid.

Posten MyPack 129-249:- inkl.moms beroende på vikt.
För privatpersoner och företag, paketet hämtas hos lokalt Posten MyPack-ombud. www.postnord.se

Posten Företagspaket 200-400:- inkl.moms beroende på vikt.
Leverans till företag med godsmottagning på kontorstid. www.postnord.se

8. Skadat gods
Om varan skadas under transporten ska du genast anmäla detta när du hämtar ut försändelsen. Om du inte upptäcker detta förrän du kommer hem, meddela oss via e-mail omgående. Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss är du som kund ansvarig.

9. Reklamation
Vi kontrollerar alla varor innan vi skickar ut dem, men skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel produkt eller fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail så att vi kan rätta till felet. Vi ersätter den felaktiga varan utan några kostnader för dig snarast möjligt. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej, rekommenderad försändelse (REK) kan vi inte hantera. Kontakta oss alltid om du önskar returnera en vara. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Konsumentköplagen medger reklamationsrätt inom 3 år från inköp.

Vid retur eller reklamation skall blankett Retur-Reklamation bifogas ifylld med relevant information för snabb hantering.

OBS Felaktiga reklamationer
Om din reklamation visar sig vara felaktig debiteras du 250:- inkl moms i frakt och hanteringskostnader. Med felaktig reklamation menas att produkten är felfri och fungerar när vi testar den och orsaken till bristande funktion kan härledas till felaktig installation eller bristande felsökning.

Ett mycket vanligt exempel är: Kund köper ett xenonkit eller flera och reklamerar en eller flera ballaster. Vi skickar nya ballaster och en betald returfraktsedel. Ballasten/ballasterna är dock felfri och fungerar när vi testar dem. En rätt utförd felsökning hade visat att det i själva verket var något annat som var felorsaken.

10. Outhämtade paket
Efter 14 dagar från första aviseringen går paketet i retur till Extraljuskungen. Outlösta paket debiteras med 250:- inkl.moms som omfattar administration samt fraktkostnad för tur och retur.

11. Betalning
Faktura 30 dagar för privatpersoner och företag med Svea Ekonomi (0 SEK i avgift), Betala Direkt, kort, banköverföring, delbetala i din egen takt.

12. Beställningsvaror
Vissa varor kan vara beställningsvaror. Det kan medföra längre leveranstid än normalt.

13. Leveranstid 1-2 arbetsdagar på lagervaror
Vi skickar ut varor kontinuerligt och i normala fall har du din beställning inom några dagar. I största möjliga mån kommer alla varor du beställt att sampaketeras och levereras tillsammans. Är någon vara restnoterad och det tar mer än 14 dagar innan den kommer in igen, kontaktar vi dig för att komma överens om hur leveransen ska ske.

14. Leveranssätt
Försändelser till privatpersoner skickas med DHL eller Posten till närmaste utlämningsställe. Kunden får alltid ett mail från Oljebaren när leveransen har lämnat vårt lager med sändningsnummer och möjlighet till spårning. Kunden får ett sms-meddelande från DHL eller Posten när leveransen finns att hämta på utlämningsstället. Företagspaket med utköring kan användas av företag om det finns personal på plats och kan ta emot paketet.

15. Garantier
Vi lämnar en garantitid på 1 år mot fabrikationsfel på våra produkter. För tävlingsrelaterade produkter kan ej garanti ges. Vid eventuella fabrikationsfel, vi byter normalt med vändande post. Konsument- & distansköplagen tillämpas samt ARN efterföljes. Samtliga garantier gäller från utställd inköps- & fakturadatum

16. Öppet köp
30 dagar returrätt - 100% nöjd eller pengarna tillbaka. Du har full rätt att byta till annan produkt eller ångra ditt köp inom 30 dagar. Kontakta oss alltid först via e-mail innan du returnerar ditt paket för information om hur du går till väga.

Ångrar du ett köp och vill returnera en vara får du själv stå för returfrakten. Du får naturligtvis öppna och testa produkten/produkterna men de skall returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan sätter in det som du har betalat på ditt konto. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej.

17. PLU-policy
PLU-policy När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn och adress etc. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Uppgifterna används för att • förbereda, administrera och fullfölja order för kunder • erbjuda en säker och enkel användning av webbplatsen • kommunicera i samband med olika typer av erbjudanden och kundärenden • lämna information om Extraljuskungen samt våra tjänster • erbjuda relevant marknadsföring och reklam • utveckla Extraljuskungens tjänster Om Kund har frågor kring hantering av personuppgifter eller vill tacka nej till reklam och marknadsföring skall denne skicka e-post till info@oljebaren.se och meddela detta. Kunden har alltid rätt att begära information om vilka uppgifter som finns om denne eller korrigera information som är inaktuell eller felaktig. Oljebaren är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som samlas in. Extraljuskungen lämnar inte ut personuppgifter till andra personuppgiftsansvariga såvida det inte följer av lag, förordning eller myndighetsbeslut. Vi arbetar målmedvetet och långsiktigt för att skydda personlig information från obehörig åtkomst, förlust eller förvanskning.

18. Förbehåll
Extraljuskungen är inte ansvarig för skada som beror på krigshändelse, strejk, lockout, eldsvåda, blockad, importförbud eller annan liknande omständighet utanför parternas kontroll. Förbehållet i fråga om strejk, lockout och blockad gäller även om Extraljuskungen vidtar eller är föremål för sådan konfliktåtgärd. Det åligger Extraljuskungen, som önskar åberopa Force majeure, att underrätta Kund härom så snart Extraljuskungen insåg eller borde insett att omständighet som kan åberopas som befrielsegrund föreligger. Motsvarande skall gälla när omständighet som Extraljuskungen åberopat till befrielsegrund upphör.
Extraljuskungen friskriver sig från allt ansvar beträffande eventuella legala förhinder eller förordningar, nuvarande eller framtida beträffande försålda produkter. All information på www.extraljuskungen.se och i manualer är vägledande och det åligger installatören att på eget ansvar eventuellt anpassa produkten eller fordonets eventuella särskilda konstruktion för kompatibilitet. Vissa fordon kan ha speciella fästen eller hållare för lamporna då viss modifiering kan krävas. Samtliga installationer kan återkonverteras till ursprunglig halogen version. Extraljuskungen kan ej lastas för felaktig hantering eller egna åtgärder vidtagna i samband med köp, installation eller bruk. Vid tveksamhet bör en fackman anlitas för installation. Reservation för att viss merkostnad kan tillkomma efter leverans om behov etc. ej kan fastställas i samband med beställningen. Förpackningar kan variera, men innehållet är alltid beställd produkt.

Kontakt
Du kan när som helst kontakta oss via e-post eller telefon på öppettider 0226-769040

Superföretag 2017
Vi är mycket stolta över att vara utsedd till ett av Superföretagen 2017. En utmärkelse som delas ut av Veckans Affärer och Bisnode, mindre än en promille av Sveriges företag klarar de högt ställda kraven på tillväxt, lönsamhet och avkastning på kapital, fyra år i rad. Läs mer här

Företagsinformation
Extraljuskungen.se ägs av Eijes Småmaskinservice AB som startade 1992 och har rating AAA.


EIJES SMS AB / EXTRALJUSKUNGEN
Industrigatan 10
774 35 Avesta

Organisationsnr: 556455-9010
Företaget innehar F-skattsedel

 FRI FRAKT
  ÖVER 995:-
1-2 DAGAR
LEVERANSTID PÅ LAGERVAROR
30 DAGAR ÖPPET KÖP
TESTA PRODUKTEN, FULL RETURRÄTT
RING OSS!   0226-769040
PERSONLIG SERVICE OCH BÄST SUPPORT

KONTAKT

Extraljuskungen
Industrigatan 10
77435 Avesta
0226-769040
Copyright © 2006-2018